Translate

poniedziałek, 17 listopada 2014

#WkręguMiasta

Wszystkie dotychczasowe moje działania artystyczne związane z danym miastem, zostały zamknięte w projekcie "W kręgu miasta". W skład tego projektu wchodzą cykle malarskie - Rytm miasta, Tętniące miasto nocą, Na jeziorach, Collage oraz dwa murale - collage na jeziorach, collage w kręgu miasta. Na podstawie wyżej wymienionych cykli malarskich powstały murale. Katalog/projekt "W kręgu miasta" - malarstwo & street art 2011-2014 rok.

W kręgu miasta.

Mój współczesny komiks/mix/zbiór miejski.  Moje miejskie opowieści. Szybkie tempo życia powoduje iż żyjemy chwilą i 
chwytamy momenty oraz zapamiętujemy obrazki z życia. Żyjemy w kulturze obrazu, robimy mnóstwo zdjęć i dzielimy się 
nimi na profilach społecznościowych przez to opowiadamy o swoim życiu dzięki obrazom. Nowe media i technologie stały 
się nieodzowne w naszym  życiu.  Kultura słowa została wyparta kulturą obrazu! 
Liczy się moment, chwila przeżywanie tu i teraz!

Obserwuje zależności między ludźmi a miastem oraz miedzy ludźmi a  przestrzeniami miejskimi. Opowiadam o emocjach, 
zdarzeniach i miejscach a przez to  oddziaływaniach wszystkich czynników na siebie. Dana chwila nigdy się nie powtórzy. 
Mimo, iż spotykamy się codziennie w tym samym miejscu i z tymi samymi ludźmi ale zawsze jest to niepowtarzalne.

Cykl malarski -”Rytm miasta” - Rozpoczął  tematykę na której chciałam się skupić w mojej twórczości czyli człowiek i 
nasza kolorowa rzeczywistość.

Miasto wciąga, inspiruje, manipuluje, denerwuje. Jednym dodaje energii, drugim jej odbiera.

Działa na nas różnie ale my codziennie wpisujemy się w jego krajobraz. Jakie zależności i stosunki panują między ludźmi 
a architekturą miejską? Jak miasto kształtuje ludzi i wpływa na ich zachowanie? Czasami wszystko wydaje się na pokaz a 
my uczestniczymy w jakimś spektaklu. Na ulicy widzimy grę pozorów. Wystylizowani ludzie, wyuczone zachowania.

Nie wiadomo jaki kto jest naprawdę? Co myśli? Czego potrzebuje? Czy my jesteśmy tacy jacy chcemy być? 
Czy po prostu chcemy żeby tak nas spostrzegano? A może po prostu inni nami manipulują i nas kształtują! 
Pełno pytań i tyle samo nie wiadomych! Jak strój wpływa na otoczenie i nas kształtuje? 
Jak moda i trendy wpisują się w dane miasto?

Moje cykle malarskie - Rytm  miasta, Tętniące miasto nocą, Na jeziorach, Collage oraz murale - wpisują się w realia życia 
współczesnego. Obserwuje ludzi i ich  podejście do życia i zamiłowanie do zabawy. Wychwytuje  modne miejsca, pasje, 
zachowania, bycie ciągle na czasie, pięknym, młodym, atrakcyjnym dla otoczenia. Moda stwarza przepiękną otoczkę dla 
naszych próżnych czasów, kierowanych przez kolorowe pisma, telewizje a miejsca rozrywki stają sie współczesnym 
wybiegiem. Przyglądając się ulicą najszybciej można zauważyć nowe trendy i mody. Jak społeczeństwo i miasto się zmienia.

Dotychczas ja przyglądałam się ulicą mojego miasta natomiast role się odwróciły gdy stworzyłam  pierwszą pracę 
w przestrzeni miejskiej. Moja sztuka wyszła na ulice!  Murale są mym  największym dziełem malarskim pod względem 
formatu.  Moje malunki na murach czyli murale/collage malarskie/street art  zaczęły żyć swoim życiem i wchodzić 
w relacje z realną strukturą. Świat realny zaczął się przenikać ze światem przedstawionym przeze mnie. Nastąpiła 
konfrontacja ulicznej realności z moją groteską.  Wszyscy mimo wolnie znaleźliśmy się w jednym  kręgu!

Moda otacza nas z każdej strony i samoistnie uczestniczymy w jej machinie. Moda jako samo napędzająca się maszyna, 
która narzuca charakter i tępo sposobu naszego życia. Można się nią interesować lub negować, ale ona i tak wpisuje się w 
realia  życia. Przecież wszyscy szukamy inspiracji na styl  życia osobistego i zawodowego. Ubierać musi się każdy, tak 
samo każdy musi gdzieś mieszkać i coś jeść a reszta to już nasze indywidualne wizje. Mody są różne jedne trwają dłużej 
drugie krócej ale ważne by  się w nich odnaleźć ! Moda otacza nas zewsząd i charakteryzuje nasze społeczeństwo, a ja w 
swoich pracach interpretuje i przetwarzam  naszą kolorową rzeczywistość.

Na pozór wszyscy idealni, ale tak naprawdę idealni chcielibyśmy być! Stwarzamy pozory i kreujemy swój wizerunek w 
oczach świata lub on kieruje nami. Groteskowy, idealny, współczesny świat, ciągle podążający za nowymi falami jest dla 
mnie inspiracją. Mamy wszystko, możemy spełniać swoje marzenia i odkrywać nowe, pomimo iż kanony, mody się
zmieniają ale nie zmienia się chęć  dążenia do określonego w danych czasach ideału. Bywa to zgubne? Czy po prostu 
ukazuje ducha czasu? Czas to oceni! 

Przerysowani, z ukrytymi wadami. 

Czasem karykaturalni i komiksowi oraz nad wyraz kolorowi. 

Jesteśmy postaciami niby prawdziwymi. Jedni się wtapiają a drudzy się wyróżniają na tle architektury miejskiej.
Jedni tętnią i żyją życiem miasta. Miasto ich wciąga i nimi manipuluje!Natomiast drudzy kontrolują  i sami wybierają 
co z tego miasta chcą wycisnąć, to oni sprawują kontrole i wykorzystują miasto do swoich potrzeb.

MIASTO + CZŁOWIEK = WZAJEMNA SYMBIOZA. 

A Ty „KIM” jesteś?

Poobserwujcie razem zemną  
Justyna Sołowiej.




















































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz